ארנק דיגיטלי הוא כינוי למגוון אמצעים, הכוללים תשתית דיגיטלית, תוכנה וחומרה ומאפשרים למשתמש לבצע עסקאות וזיהוי דיגיטלי בנוחות, מהירות ובטיחות.
הארנק הדיגיטלי גם יכול לסייע מאוד בפישוט מערך התשלומים הדיגיטלי האישי שלנו. האמריקני הממוצע, מראים הסקרים, מחזיק בבעלותו בממוצע 17 כרטיסי אשראי – וזה עוד לפני כרטיסי הטבות מספקים ונותני שירותים. בקיצור, בלגן. הארנק הדיגיטלי מאפשר לנו להיכנס לקלות לכל הכרטיסים, מכל מקום, בכל זמן, מהסמארטפון או מהמחשב הנייד או הנייח.
התשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי יכול להתבצע על ידי אפליקציה, באמצעות שבב המותקן על הסמארטפון שלנו, או בסריקת קוד QR על מסך המחשב או מסמך מודפס. אפליקציה של ארנק דיגיטלי, המותקנת בסמארטפון, מייתרת למעשה את הצורך בשימוש במזומנים או בתשלום באמצעות "גיהוץ" כרטיס אשראי.
הארנקים הדיגיטליים הולכים ונעשים יותר ויותר פופולריים ברחבי העולם, מדינות סקנדינביה מובילות עם כמעט 70% שימוש בארנקים. בישראל פועלות אפליקציות תשלום של הבנקים, אולם מסיבות רגולטוריות ואחרות הן משמשות, נכון ל-2019, בעיקר לתשלומים בין אנשים ופחות לתשלומים שוטפים לבתי עסק.
כל תאגידי הענק העולמיים מחזיקים ומקדמים כיום ארנק דיגיטלי משלהן: גוגל, פייסבוק, אמאזון, אפל, סמסונג, וול מארט, סטארבאקס ועוד. הארנקים משמשים אותן גם לחיזוק הקשר עם הלקוחות, ומשיכת לקוחות חדשים על ידי מערך הטבות דיגיטלי אפקטיבי.